Al tijdens de training halen kinderen hogere cijfers en leren ze efficiënter en effectiever.
Het is prachtig om te ontdekken dat positieve reacties blijven binnenstromen.
Kinderen halen hogere cijfers, krijgen greep op faalangst, ontdekken hoe ze beter om kunnen gaan met concentratie en de motivatie voor leren gaat bij de meeste kinderen met sprongen vooruit.
Ook inhoudelijk begrijpen kinderen beter hoe ze kunnen plannen en hoe ze de verschillende soorten vakken op de beste manieren kunnen leren.
Kinderen en hun ouders krijgen meer inzicht in hoe ze het leren kunnen aanpakken.
Er worden gedurende de lessen veel vallende kwartjes ervaren. Ouders herkennen hoe ze hun kind kunnen ondersteunen en begrijpen ook meer van hun eigen manier van leren.
Uitspraken van kinderen zijn:

  •  ohhhh… is dit leren? Ik ging van steeds een onvoldoende nu naar een 8,7.
  • Als ik samen met vrienden leer, haal ik hogere cijfers omdat dit bij mijn leerstijl past.
  • Als ik het zo aanpak, heb ik hogere cijfers en kost het me minder tijd.
  • Zo wil ik er wel mijn best voor doen.
  • Nou als dat het is, ga ik er toch gewoon voor zorgen dat ik over ga?
  • Mijn ouders geloven nu eindelijk dat ik niet twee uur achter elkaar kan leren.
  • Als ik me niet kan concentreren, kan ik er nu zelf voor zorgen dat ik mijn hoofd er weer bij heb.
  • Gelukkig weet ik nu hoe ik me kan voorbereiden op een toets.
  • Het groen denken helpt mij ook als ik met vriendinnen ben.
  • Dus je kan ook op andere manieren een makkelijke samenvatting maken?
  • Ik snap nu eindelijk waarom en waarvoor ik leer en huiswerk maken doe ik nu met meer plezier.

Bovendien zijn er tijdens informatie bijeenkomsten steeds weer ouders die zeggen dat ze deze kennis graag 30 jaar eerder hadden willen hebben.

 

Heeft u vragen ?
Bel dan vrijblijvend naar 0164-712141 of stuur een e-mail naar info@helpleren.nl